Kundeflugten fra YouSees tv-forretning løjede af i 2022 efter lancering af YouSee Play, men tager nu fart på ny. Over en halv million tv-kunder har sagt farvel siden toppen.
YouSee har i årevis kæmpet med kundeflugt på grund af overgangen fra klassiske tv-pakker til streamingtjenester. Frafaldet af tv-husstande nåede 140.000 på ét år i 2022, hvor YouSee samtidig brød med Discovery.
I 2021 og særligt 2022 løjede kundeflugten af. Her tabte YouSee henholdsvis 52.000 og 36.000 tv-husstande.
Den bedre udvikling i 2022 tilskrev selskabet i lanceringen af streamingproduktet YouSee Play. Den nye tjeneste blev lanceret i årets sidste kvartal, så 2023 startede med optimisme.
Tabte flere kunder i 2023
YouSee Play ser imidlertid ikke ud til at være løsningen på udfordringerne, der præger hele markedet for klassiske tv-pakker. Konkurrenterne melder også om frafald, men offentliggør ikke tal for Danmark.
Ifølge årsregnskabet tabte YouSee 55.000 tv-husstande i 2023, hvilket bringer den samlede tv-kundebase ned på 894.000. Det skriver Ritzau via B.T.
Den interaktive graf (Infogram) kan ikke fremvises pga. dine valg i cookie-boksen. Du kan acceptere cookies i 'Privatliv' nederst til højre.
YouSees tv-forretning toppede med 1,41 millioner kunder ved indgangen til 2015. Dermed har Danmarks største tv-distributør tabt over en halv million tv-husstande siden toppen.
Læs også: Har tv-branchen forstået, at flertallet af seerne er over 40 år?
Selskabet hævede igen priserne ved årsskiftet med mellem 10 og 40 kroner per måned. Der kom ikke indholdsændringer.
- Kilde: Ritzau via B.T.