Disney+ vil udvide med reklamer i billigere abonnement
Disney+ vil udvide med et billigere abonnement, hvor der vises reklamer. Selskabet bekræfter, at det lanceres i USA i slutningen 2022 og internationalt i 2023.Disney+ med reklamer
Disney+ understreger, at det nye reklameabonnement bliver et supplement til det nuværende abonnement uden reklamer. Det vil være op til abonnenter at bestemme, hvordan de vil se Disney+ i fremtiden. - "At udvide adgangen til Disney+ til et bredere publikum til en lavere pris er en gevinst for alle – forbrugere, annoncører og vores historiefortællere," sagde Kareem Daniel, formand, Disney MED. "Flere forbrugere vil kunne få adgang til vores fantastiske indhold. Annoncører vil være i stand til at nå ud til et bredere publikum, og vores historiefortællere vil være i stand til at dele deres utrolige arbejde med flere fans og familier." Konkurrerende streamingtjenester i USA såsom HBO Max, Paramount+ og Peacock tilbyder allerede et billigere abonnement med reklamer – i visse tilfælde med gratis adgang. Hvis Disney+ tager en lignende tilgang, så bør seere samtidig forvente, at bedre billedkvalitet såsom 4K og Dolby Vision samt bedre lyd såsom Dolby Atmos forbeholdes premium-abonnementet. Disney+ har sat som mål at nå 230-260 mio. abonnenter i 2024, hvilket vil være en markant stigning i forhold til de ca. 130 mio. i dag. Netflix er markedsleder på området med 222 mio. abonnenter. Disney bekræfter, at det billigere abonnement med reklamer introduceres i USA i slutningen af 2022, hvorefter det udvides internationalt i 2023.
Flere nyheder
Streaming-kalenderen: Nyt på Amazon i juni
02 Jun 2024 |
Test: Canvas
31 May 2024 |
Streaming-kalenderen: Nyt på Netflix i juni
31 May 2024 |