19. feb 2016, 01:27
#227926
Kære medpanelister
Jeg ejer et højt elsket LG55" 930v OLED fjernsyn som fra dag til dag pludseligt udviste fejl som vist på vedhæftede billeder. Jeg forhørte mig hos LG som på baggrund sendte sagen videre til LG Onsite service, som på baggrund af mit billedmateriale mente at fejlen skyldtes såkaldt "ødelagt coating" hvilket de mente var forårsaget af brugeren (også kaldet mig). "Ødelagt coating" er ikke er dækket af garantien. Hvis fejlen var en hot/stuck pixel ville garantien derimod dække. Jeg mente der var tale om en hot/stuck pixel og hvis ikke det var, ville jeg nu stadig mene at det ikke kunne være min fejl. Det troede han ikke på og beskyldte mig endnu engang for at have øvet vold på min egen ejendom, samt at det var mit problem at bevise at det havde jeg ikke. Negativ bevisførelse, den herlige reklamtionsrets trælse sygdom. Hvis jeg kunne det, ville de stadig ikke dække da det efter hans mening "ikke kunne ske grundet fabrikanten, men kun brugeren". Hvis jeg alligevel insisterede ville det koste 1100 i transport og 500 kr i undersøgelse at få afklaret. Det var jeg mildest talt ikke tilfreds med, hvilket jeg gjorde ham der ringede klart, med det resultat at han lukkede sagen uden min billigelse, bad mig tage det op med forhandleren (Elgiganten) og smed på.
Jeg ved ikke rigtigt hvor det efterlader mig, og mine fortsatte muligheder for reklamation. Men før jeg går videre vil jeg gerne lige høre jeres bud på om min diagnose af fejlen er helt i hampen. Tager gerne flere (evt. makro) billeder og bidrager med anden relevant info.
På forhånd tak for indspark.
Venligst
Juri
Jeg ejer et højt elsket LG55" 930v OLED fjernsyn som fra dag til dag pludseligt udviste fejl som vist på vedhæftede billeder. Jeg forhørte mig hos LG som på baggrund sendte sagen videre til LG Onsite service, som på baggrund af mit billedmateriale mente at fejlen skyldtes såkaldt "ødelagt coating" hvilket de mente var forårsaget af brugeren (også kaldet mig). "Ødelagt coating" er ikke er dækket af garantien. Hvis fejlen var en hot/stuck pixel ville garantien derimod dække. Jeg mente der var tale om en hot/stuck pixel og hvis ikke det var, ville jeg nu stadig mene at det ikke kunne være min fejl. Det troede han ikke på og beskyldte mig endnu engang for at have øvet vold på min egen ejendom, samt at det var mit problem at bevise at det havde jeg ikke. Negativ bevisførelse, den herlige reklamtionsrets trælse sygdom. Hvis jeg kunne det, ville de stadig ikke dække da det efter hans mening "ikke kunne ske grundet fabrikanten, men kun brugeren". Hvis jeg alligevel insisterede ville det koste 1100 i transport og 500 kr i undersøgelse at få afklaret. Det var jeg mildest talt ikke tilfreds med, hvilket jeg gjorde ham der ringede klart, med det resultat at han lukkede sagen uden min billigelse, bad mig tage det op med forhandleren (Elgiganten) og smed på.
Jeg ved ikke rigtigt hvor det efterlader mig, og mine fortsatte muligheder for reklamation. Men før jeg går videre vil jeg gerne lige høre jeres bud på om min diagnose af fejlen er helt i hampen. Tager gerne flere (evt. makro) billeder og bidrager med anden relevant info.
På forhånd tak for indspark.
Venligst
Juri
Vedhæftede filer
image.jpeg (62.91 KiB) Vist 33818 gange
image.jpeg (311.47 KiB) Vist 33818 gange
image.jpeg (345.27 KiB) Vist 33818 gange