Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#358581
Mit 4-5mdr gamle S95c 65" har en pixel der lyser blåt når skærmen slukkes.
Har læst mig til det er tegn på et defekt panel... :((

Jeg har tilkøbt Elgigantens skærm garanti som også dækker burn-in, men hvordan er jeg bedst stillet? Rette krav gennem Elgigantens udvidet forsikring eller hos Samsung? Jeg ønsker fejlen rettes på bedste vis, og til mindst gene for mig. Det er ikke et TV man bare rykker rundt på, og jeg bor på 5. Sal uden elevator.
#358587
Jeg ville også leve med det, og se tiden an, måske ulemperne ved at få det fikset er større end en pixel der ses når skærmen er slukket.
Men du må jo gå videre med sagen hvis du synes det er det værd, hvis du kan få skiftet panelet hjemme, er det at foretrække, personeligt ville jeg overveje om det er det mulige bøvl værd.
#358590
Normalt skal der mere end én død pixel til, før det giver ret til at reklamere, så jeg tror, du får dit at se til, hvis du vil køre videre med sagen, som den er, men måske du kan finde yderligere dokumentation under de betingelser, der gælder for dit køb.
De enkelte mærker og forhandlere kan sagtens arbejde med forskellige betingelser, der skal være opfyldt, før de gør noget ved sagen...